Pick-ups verhogen, dat doen we wel vaker, maar verlagen… dat niet. Voor een vaste klant mochten we dit mooie project uitvoeren. Het resultaat is een unieke pick-up waarvan er in Europa niet snel een vergelijkbare zal rond rijden.

Liever kijken in plaats van lezen? Ga hier direct door naar de video!

 

Wielen maken de auto

Zoals kleren de man maken, maken wielen de auto. Dat bewijst deze Chevrolet als geen ander. De velgen zijn afkomstig van Vossen Wheels. Deze meten 24 inch in diameter en 10 inch in de breedte. De wielen zij gemaakt volgens het hybrid forged principe. Het velg bed wordt als het waren uit de velg “getrokken”. Dit zorgt ervoor dat het wiel met minder materiaal (en dus gewicht) toch zijn sterkte kan behouden. Het polijstwerk op de velg is zeer strak. Deze wielen glimmen je dan ook meteen tegemoet. Mooie details zijn de blauwe Vossen wielmoeren en naafkapjes met blauwe accenten in de velgen.

De banden om deze velgen zijn van Continental, de SportContact 6, en meten 295/35R24. Deze band is met name gericht voor gebruik op de weg. Met de verlaging en de bodykit is dat ook de natuurlijke habitat van deze Silverado. De set is voor en achter gelijk.

 

Uiterlijke wijzigingen

Niet alleen de velgen werden aangepast, we hebben ook een volledige bodykit van AirDesign gemonteerd. AirDesign is een Amerikaanse fabrikant van onder andere spoilers, hoodscoops en side skirts. Voor deze Silverado is er een hoodscoop gemonteerd en zijn de sideskirts aangepast. Maar met name het front is ingrijpend veranderd door de toevoeging van de splitter. Alle delen zijn door onze vertrouwde spuiter, Kuiper Autoschade uit Balk, in kleur gespoten.

De meeste delen zijn Summit White, de fabriekskleur van de Checy, gespoten. In de voorbumper zijn diverse delen matzwart gespoten, dit komt weer overeen met de matzwarte kleur van de originele grille. Op de motorkap is de hoodscoop deels in hoogglans zwart gespoten en deels in de autokleur. De hoogglans details komen ook terug op de spiegelkappen. Andere delen van de spiegel zijn volledig in het wit uitgevoerd.

 

How low can you go?

Het meest spraakmakende aan deze auto is misschien toch wel de verlaging van 6 inch! In ons metrische systeem zo’n 15 centimeter. Dit hebben we bereikt met een loweringkit van Belltech. De auto is permanent laag en heeft dus geen luchtvering of niveauregeling.

Om zo dicht bij de grond te komen zijn er best ingrijpende acties nodig. Zo zijn achter uit het chassis delen verwijderd om meer ruimte aan de as te geven. Vervolgens is het chassis weer versterkt met extra stukken. Om de stevigheid de garanderen hebben we deze volledig door gelast. De bestaande bladveren zijn op andere punten gemonteerd en de as zit nu bovenop de bladveer in plaats van er onder. Om al deze werkzaamheden uit te voeren moest eerst ruimte gemaakt worden. Zo werden het reservewiel en de uitlaat verwijderd om zonder problemen in de chassisbalken te kunnen zagen en flexen.

Aan de voorkant hebben we nieuwe schokdempers gemonteerd in de bestaande veren. Ook zijn de wielhubs vervangen om te zorgen dat het wiel verder omhoog komt in de wielkast. Omdat dit een 4×4 uitvoering betreft gaan daar ook nog de aandrijfassen doorheen. Daarbij blijft het 4wd systeem werken zoals dat het uit de fabriek doet.

 

Bekijk snel de video die we van dit project maakten!

Ook op zoek naar zo’n pick-up of een andere truck? Bekijk hier direct onze actuele voorraad.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

En blijf op de hoogte van onze laatste ontwikkelingen?